Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


44. rész

2012.06.11

A kanadai hétvége hangulatát az időjárás határozta meg. Borús, esős időt jósoltak, de Montreal még így is elképesztő volt, ahogy maga Kanada is. A hamisítatlan észak-amerikai tájak, az Ottawa folyó, a kanadai emberek életfelfogása mindig elvarázsolt.

A szabadedzések alapján Fernando esélyesnek számított a dobogóra, s az LRGP-nél is mindenki abban reménykedett, hogy sima lesz a Q3ban való bejutás.

Szombaton nem született meglepetés eredmény, már ami a szezon korábbi példáit illeti. Sebastian megszerezte a pole-pozíciót, mögötte Fernando és csapattársa, Felipe Massa végzett. A két Renault, ha nem is túl simán, de hozta az elvárt eredményt, a 9. és 10. helyen végzett.

A várható eső nem csak a verseny szempontjából húzta keresztül a számításokat, de abba is bekavart, amit a futam után terveztünk. Még szombaton este összehívtunk egy kisebb megbeszélést a 'bandánk' szűkebb köréből.

-Akkor mi legyen?-vette magához a szót Fernando.

-Mivel?-tömte a fejét Mark egy almával.

-Esik.. cseszed.. illetve esni fog.. esőben túrázni?

-Kalandpark.. kalandparkot terveztünk..-javítottam ki.

-Mindegy!-emelte az 'égre' teátrálisan a szemét a spanyol.-szabadban van, nem?

Megvontam a vállam.

-Akkor sztornó az egész?-kérdezte Jenson.

-Ki siet haza? Mármint.. kinek van halaszthatatlan dolga?

Senki nem jelentkezett.

-akkor meg van oldva.-vágta rá Ferr.-várunk egy-két napot, pihenünk, stb.. ha nem javul a helyzet, akkor hazamegyünk.

Úgy tűnt, ez ellen nincs senkinek kifogása, így ebben maradtunk.

Másnap a futam meglehetősen izgalmasnak ígérkezett, ugyanakkor veszélyesnek is. Hiába volt a montreal-i pálya más, mint a valencia-i, és persze a monaco-i, mégis utcai versenypályának számított, hiszen egy park kellős közepén foglalt helyet, s napi szinten használták, nem versenyzési célra. Piszok gyors pálya betonfalak erdejében, minden adott volt, hogy ne ússzuk meg a versenyt safety car nélkül. Ezzel persze mindenki tisztában volt, sőt, számított is SC-s periódusra, hisz mindezen 'adottságokat' még (egy kis) esővel is megspékelték, de arra, ami történt, senki nem gondolt volna.

A mezőny a biztonsági autó mögött rajtolt és úgy tűnt, nem kapkodják el a döntést, hogy elengedik-e a mezőnyt ténylegesen. Néhány kör után azonban bejött a SC és kezdetét vette a 2011-es Kanadai GP.

Egy ideig minden további probléma nélkül körözgettek az autók, csak Hamilton és Webber duettje okozott látványosságot, de mindketten megúszták a dolgot néhány pozíció elvesztésével.

Az első SC periódust hamar követte a második, ugyanis a két McLarenes nem bírt magával, főleg Button, és összeakadtak. Hamilton versenyének annyi, néhány körrel később pedig jött a döntés, csak a futam után vizsgálják az esetet. Emiatt tehát nem, más miatt viszont kapott büntetést Jenson, megszegett egy safetycar-os szabályt, így tett egy kis kitérőt a boxutcában.

Míg a mezőny hátsóbb részében zajlott az élet, az élen a vezető hármas nyugodt tempóban rótta a köröket, Vettel, Alonso, Massa sorrendben.

A 20. kör körül újra szakadni kezdett az eső, ami újra előcsalogatta a SC-t. Ezek után egyértelmű volt, hogy dönteni kell, van-e értelme így tovább folytatni a versenyt? A válasz, bár váratott magára, vitathatatlan volt: NEM! Piros zászló, megszakították a versenyt.

Ez kapóra jött, többek között nekünk is, hiszen nem kellett kiállni kerékcserére, a megszakítás alatt nyugodtan meg lehetett ejteni a 'boxkiállást'.

A szünet hihetetlenül unalmas volt, sokáig úgy éreztem, soha többet nem indítják újra a versenyt. Két óra elteltével azonban, csodával határos módon és a safety car mögött, újra megindult a körözgetés.

A 34. körben kiállt a SC és élesben ment tovább a verseny, egészen a 37. körig. Már nem is  hittünk a szemünknek, amikor megjelent a sárga zászló és a biztonsági autó. Ezuttal (is) Button miatt, aki kiforgatta Fernandot, ennek köszönhetően a spanyol felakadt a rázókőre, nem lehetett SC nélkül megoldani a helyzetet.

Már nem tartottam számon mikor ment ki és tűnt fel irreálisan sokadszorra vezető pozícióban Bernd és a Mercedese. A németek végülis örülhettek, német autóban, német pilóta vezette a Kanadai nagydíjat, ekkor épp egy másik német, Heidfeld balesete miatt.

A törmelékektől, amit a Lotus-Renault-ról maradt a pályán, manuális után szabadultak meg, tehát 3 pályabíró beugrott, hogy felszedjék őket. Az egyik olyan nagy hévvel vetette bele magát a munkába, hogy el is csúszott a nedves pályán, nem kis ijedtséget hozva magára és két pilótára is, köztük Vitalyra, aki épp akkor ért a pályának azon szakaszára. Szerencsére mindenki megúszta az esetet épen.

Button-t úgy tűnt, semmi sem tarthatja vissza, büntetés ide vagy oda, sőt, még a deffektje sem hátráltatta. Olyannyira nem, hogy az utolsó körökben olyan nyomást gyakorolt a még mindig vezető Vettelre, hogy a fiatal német megcsúszott, így a brit ellenfele könnyűszerrel megelőzte, bezsebelve ezzel a győzelmet is.

A kaotikus futam leintését követően nem maradt kétség afelől, hogy ránk fér pár nap pihenés. Az előrejelzések szerint esős hét állt előttünk, de nem adtuk fel a reményt, legalábbis keddig mindenképp várni akartunk.